Viatge a...

viatge a curs 2009-2010

llibreta viatgera aquest curs 2009-2010 la temàtica escollida fa referència als viatges que els nens i les nenes de la nostra escola han fet juntament amb els seus pares i mares i/o altres familiars es tracta d explicar unes vacances o un viatge a un lloc llunyà o proper que s hi hagi anat fa molt temps o fa molt poc temps podeu afegir fotografies del lloc poble ciutat país on vareu anar ens agradaria que ens expliquéssiu alguns no cal que siguin tots dels aspectes següents els llocs que vareu visitar el menjar típic d aquest lloc com era la gent el que us va agradar més el que us va agradar menys com anava vestida la gent anècdotes altres coses que vulgueu compartir.com sempre us suggerim un esquema i una història d exemple gràcies per la vostra col·laboració calendari llibreta viatgera pel curs 2009-2010 data d entrega a l alumne/a 12-02-2010 18-02-2010 25-02-2010 4-03-2010 12-03-2010 18-03-2010 25-03-2010 31-04-2010 8-04-2010 15-04-2010 22-04-2010 29-04-2010 6-05-2010 13-05-2010 20-05-2010 data de tornada a l escola 18-02-2010 25-02-2010 4-03-2010 12-03-2010 18-03-2010 25-03-2010 31-04-2010 8-04-2010 15-04-2010 22-04-2010 29-04-2010 6-05-2010 13-05-2010 20-05-2010 27-05-2010 pere font paula doménech josep masip roger sánchez quim cullerés david font bernat ribes martí perramon pau i albert barrachina giovanni Álvarez mercè mironescu pau piñol xènia esteve roger jové biel freixa

viatge a las palmas alumne/a senyoreta judith persona que explica el viatge nom edat relació amb l alumne/a explicació del viatge el curs passat del 18 al 22 de maig vaig anar a las palmas de gran canaria amb els alumnes de la zer que feien 6è i amb la senyoreta margarida us explicaré una mica els llocs que vam visitar i alguna anècdota que ens va passar primer de tot però he de confessar que gairebé em descuido el carnet d identitat imprescindible per poder agafar l avió us imagineu portava dies i dies recordant als alumnes que no es deixessin res que anessin fent la maleta poc a poc que sobretot pensessin a portar el carnet d identitat us imagineu que després hagués estat jo la senyoreta qui m hagués deixat el carnet i no hagués pogut volar la senyoreta margarida s hauria quedat glaçada us explico que va passar com que el dia que marxàvem havíem de matinar molt i l autocar que ens portava a l aeroport de barcelona sortia de sunyer la senyoreta margarida que viu a sunyer em va dir que em quedés a dormir a casa seva És a dir la nit del dilluns al dimarts dormiria a casa la margarida per tant el dilluns al matí quan vaig sortir de casa meva i donat que a la tarda havia de fer encàrrecs a lleida ja portava la maleta per marxar i tot preparat menys el carnet és clar,

però jo encara no ho sabia dilluns a la tarda al sortir de l escola vaig anar cap a lleida i va ser quan estava al mig d un encàrrec que se m va engegar la llumeta i vaig pensar doncs si m he canviat la bitlletera i ara no porto el dni només pensar que si no me n hagués recordat no hagués pogut agafar l avió em va venir una suor gelada doncs cap a aitona vaig anar a buscar el dni després quan érem a l aeroport de bcn facturant les maletes i ens demanaven els carnets a tothom,els hi vaig explicar el que m havia passat als alumnes i mig en serio i mig en broma em van dir ai senyoreta quin cap el primer que vam visitar quan vam arribar a las palmas va ser un poble anomenat ingenio conegut perquè al segle xvi va ser un dels primers productors de sucre dels mercats europeus esclaus arribats d Àfrica treballaven a les plantacions d ingenio vam visitar l ajuntament i el museu de pedra i artesania on vam poder veure els calados treballs artesanals tradicionals de canàries també vam anar al barranco de guayadeque uns dels barrancs més grans de tot l arxipèleg.

i és clar no podia faltar anar a la platja vam anar a las canteras espai natural de gran valor ecològic amb una fauna típicament subtropical la seva sorra és molt fina i està protegida per unes roques d origen volcànic a la platja de maspalomas vam poder contemplar les seves dunes i veure el far també vam visitar el casc històric de la ciutat de las palmas el port de mogán també conegut com petita venècia i vam anar a santa ana a visitar la catedral entre altres coses a tejeda municipi situat al centre de gran canaria vam veure el roque nublo i el roque bentayga el roque nublo es una estructura monolítica d origen volcànic que

s aixeca al mig de l illa catalogat com a monument natural el roque bentaya és una de les formacions rocoses més singulars de l illa i va ser un lloc sagrat pels aborígens ja que es feien ofrenes i es rendia culte als déus al vespre després de tot el dia de voltar i visitar coses arribàvem a l hotel i què us penseu que teníem ganes de descansar doncs no una nit vam anar a prendre un refresc una altra ens vam anar a banyar a la platja del costat de l hotel com van gaudir els alumnes escatxicant-se i tirant-se boles de sorra un altre vespre vam deixar als nens i nenes banyar-se a la piscina de l últim pis de l hotel jo me ls mirava com gaudien i reien asseguda en una hamaca però de cop i volta una nena l ester va caure i es va fer mal la vaig acompanyar a l habitació i ara ve una altra anècdota ella estava espantada i li feia mal el genoll jo també em vaig espantar una mica la portada agafada aguantant-li la tovallola vam arribar a l ascensor i en comptes de baixar al segon pis vam baixar al primer els pisos eren tots iguals i com que estàvem atabalades no ens em vam adonar vam girar a la dreta i al fons del passadís a la dreta

estava la nostra habitació però quan vaig ficar la clau vinga intentar girar i girar i no podia obrir la porta de sobte al darrere nostre vam veure un matrimoni que ens mirava no gosaria dir amb mala cara però amb una cara força estranyada jo intentant obrir la porta l ester que no podia parar de queixar-se pel mal i aquell matrimoni no ens deixava de mirar encara estava més atabalada després vaig mirar el número de l habitació i em vaig adonar que ens havíem confós de pis vaig demanar disculpes a aquell matrimoni ja que l habitació que volia obrir era la seva i vam anar a l ascensor una altra vegada en ser dins l ester i jo vam començar a riure i a relaxar-nos m atreviria a dir que amb aquella rialla li va marxar més de la meitat del mal en general el viatge va ser una experiència molt bonica que vam compartir amb els nostres alumnes,que estaven a punt de deixar l escola estic segura que ells i elles no l oblidaran mai jo tampoc fotografies opcional

0 0 3 4 5 7 8 9 4 9 1 9 1 1 6 1 2 $1 $0 $

a!2 bb 1 3 4 a #

5 5 &0 6 7 1 1 &3 2 8 3 4 9 0 1 1 1 2 :9 4 .

1 1 1 1 ba 8 1 1 0 0 8 1 0 aa cb !