Za rojstni dan

Description

Glasilo

BRAZDE GLASILO UČENCEV Murska Sobota, oktober 2014

VSEBINA UVODNE MISLI BESEDA RAVNATELJICE OB JUBILEJU IZ ŠOLSKIH KLOPI 4. r : MOJA ŠOLA 5. r : PROSTI ČAS 6. r : KAKO JE NASTAL... 8. r : IZ NAŠIH POTEPANJ 9. r : ZADNJE LETO

UVODNE MISLI Pred vami je nova številka šolskega glasila BRAZDE. 50 let v življenju človeka mine hitro: prvi koraki, prve besede, prvi zobki, od tam gre vedno hitreje. Prvi padci in solze, smeh in sreča ob odkrivanju vedno nečesa novega, neznanega, tako pomembnega. Spoznavamo sebe in svet okoli nas. 50 let šole ni minilo nič počasneje. Stare slike in zapisi pričajo o njeni ustanovitvi, gradnji in delu ter življenju v tej hiši učenosti. Res je najmlajša v mestu, a zato ni razvajena, prej bi lahko rekli, da za njo vedno česa zmanjka. So danes pač takšni časi! A ne bi zdaj že v uvodu o tem. V mesecu oktobru je šola dopolnila kar pomemben jubilej. Z našo objavo glasila smo v ta namen že prvi mesec tega šolskega leta vsi pridno zavihali rokave in vsak na svoj način prispevali k objavi te številke. Kot popotnico in v opomin, vsem, ki jo boste prebrali. Tekom šolskega leta bo na šoli veliko dogodkov in srečanj, s katerim bomo počastili minula in se pripravili na nova leta, nove izzive. Idej, ciljev, volje nam nikoli ne zmanjka! Dokazali smo že, da se v timskem delu reši marsikaj, več dosežemo in tako sloves šole ne le ohranjamo, ampak ga dvigamo še višje. S ponosom in novimi močmi uspešno v novo šolsko leto, ki naj nam vsem v spominu ostane kot nekaj posebnega, res doživetega in seveda uspešnega! Ob koncu leta se zopet beremo, ko bodo naše misli in fotografije prikazale vse, kar se bo v prihodnjih dneh, mesecih godilo z nami, s šolo, v in ob njej. Želim vam prijetno druženje z nami! Mentorica: Tanja Roš

TO SMO MI – OŠ III Toliko let je že preteklo, Odkar vse tu začelo se je! Sivo obarvana stavba je naša, Mansarda jo v marsičem prekaša. Ozremo nazaj lahko se res s ponosom! Mestu so in smo že marsikaj dali, In vedno se nekaj godi, tudi ko se ne uči! Odmevajo o nas glasovi, o naši šoli, to se ve! Še bolj bo glavna, še bolj bo v modi, vsak vam pove! To leto praznuje in mi z njo, Rojstni dan, kar petdeseto, Iskreno ti čestitamo!

BESEDO IMA RAVNATELJICA 50 let. Dolga ali kratka doba. Kakor za koga. Doba, ki je pustila sled mnogoterih ljudi in spominov. Z OŠ III Murska Sobota sem povezana že od 6. razreda. Takrat sem jo začela obiskovati, ker se je naša družina preselila v Mursko Soboto. Še sedaj se spomnim začetkov, ko sem se v tistih počitnicah večkrat peljala do šole in se veselila novih sošolk in sošolcev. Spomnim se kako smo otroci sami zbirali časopisni papir za akcijo in ne tako kot danes, ko to počno pretežno starši. Že med študijem sem se vračala na šolo in opravljala pedagoško prakso, potem sem opravila pripravništvo in na šoli ostala. Zelo lepe spomine imam na prva leta poučevanja v podaljšanem bivanju. Želela sem, da se učenci počutijo dobro, da se učijo in da svoj prosti čas preživijo čim bolj ustvarjalno. Spomnim se, da so vsi moji večeri bili posvečeni iskanju zanimivih idej. Kako dobro je še danes slišati od učencev, da so si to zapomnili! Torej je bilo vredno. Lansko šolsko leto, ko sem prevzela vodenje šole sem zapisala, da sem prepričana, da bomo s skupnimi močmi in s pozitivno naravnanostjo dosegli cilje, ki smo si jih zastavili. Pripravljeni bodimo za spremembe, za novosti, za izzive. Čestitke ob jubileju in z idejami na plan, da naredimo vsi skupaj to šolsko leto posebno. Ravnateljica: Sonja Čerpnjak

IZ ŠOLSKIH KLOPI PESEM O ŠOLI Šola rojstni dan slavi, vsak sedaj se veseli. V goricah dozoreva jurka, v šoli je že prava žurka. Po kostanjih zadiši, mi nazdravimo ti vsi! Vse najboljše ti želimo in se s tabo veselimo! Mineva že 50 let, odkar si ti prišla na svet. Mnogo si otrok vzgojila, jih veliko naučila. Zdaj pa smo na vrsti mi, da zahvalimo se ti, po vsej šoli zadoni, to smo mi – OŠ III. Laura Bea Burjan, 4. a

ŠOLA PRAZNUJE 50 let naša šola praznuje, naj za rojstni dan jo pesem razveseli. Veliko modrih, dobrih in odličnih učencev je vzgojila. Naša šola je velika, tja hodim tudi jaz, da se veliko bom naučila. Eva Čiček, 4. a PESEM O ŠOLI Iz leta v leto večja, prostornejša, izpolnjena. Vsak dan smo tu, skrbimo za tebe. A prišel je dan, ko tudi tebe bo obiskal stric Abraham. Skupaj bomo peli in plesali ter veselo praznovali. Pia Bunderla, 4. a

ŠOLE NEKOČ IN DANES Prve šole so nastale med letoma 1774 in 1805, zaradi novega zakona t.j. Politična šolska ustanova. Leta 1869 je bila z osnovnošolskim zakonom uvedena enotna osnovna šola. Na začetku je šola trajala 8 let, nekje po svetu se je to ohranilo do danes. V Sloveniji pa je nastala 9 letna šola. Uvedena sta bila še dva druga tipa šol: LJUDSKA ter MEŠČANSKA, ki so trajale štiri leta. Učenci so dobili strokovno izobrazbo le za tri smeri in sicer: OBRT, TRG in KMETIJSTVO. HRVAŠKA, SIŠČANI Leta 1922, so na Hrvaškem še vedno bili samo štirje razredi, učili so se samo abecedo in osnovno matematiko. Pri tem so pisali na tablice in nosili torbe iz doma narejenega platna. Ko se je pisalo leto 1950, je v šolah bilo zelo mrzlo, ni bilo svinčnikov…Vendar so iznašli prvi papir, ki je bil zelo redek. Zato so še vedno pisali na plošče. Pisali pa so tako, da so stisnili bezgova semena v nek kozarec, vzeli živalsko pero, ga pomočili v tekočino in začeli pisati. Bilo je zelo težko, vendar si se po nekaj časih navadil. Računali pa so tako, da so v šolo prinašali grah in koruzo. Med odmori so se zabavali tako, da so se igrali, peli pesmi in plesali. Ni bilo pisnih preizkusov znanja, saj še niso znali razmnoževati testov, zato je bilo le spraševanje. OSNOVNA ŠOLA III. MURSKA SOBOTA Osnovna šola III je bila ustavljena leta 1964 in letos praznujemo Abraham oz. 50 let šole. Na začetku je bil le del, ki ga obiskujemo učenci od 6.- 9r. V tem predelu je bilo vseh 8 razredov, skupaj z učenci s posebnimi potrebami. Leta 1973 so začeli graditi prizidek, ki ga zdaj obiskujejo učenci od 1.- 5r. Ko je prišlo leto 1975 je prizidek že bil zgrajen, vendar še vedno ni bilo telovadnice. Zato so telovadili tam, kjer so imeli jedilnico oz. tam kjer zdaj stojijo omarice. Včasih pa so hodili telovadit v telovadnico Partizan. Teste so pisali tako, da je učitelj na tablo napisal vprašanja, ki so jih morali rešiti v 15 minutah. Imeli so nenapovedane ustne preizkuse znanja. Ali pa so reševali responderje. To pa tako, da so na listu oz. na računalnikih so imeli 3 možne odgovore in so morali obkrožiti pravilnega. Pisali so že v zvezke, z nalivnim peresom. V učilnicah so imeli le en radiator, kurilo se je na olje. Tovariši - današnji učitelji, so pri sebi imeli vedno palico, s katero so udarjali poredne učence po prstih. Kasneje so zgradili telovadnico, oddelek za učence z posebnimi potrebami, ter leta 2002 pa so uvedli devetletko.

OSNOVNA ŠOLA MIŠKA KRANJCA, VELIKA POLANA Leta 1982 so že pisali v zvezke, imeli so že učbenike, uvedli so tudi teste, ki so jih razmnoževali preko INDIGE. Indiga je barva svetlobe oz. odtenki modre in vijolične barve. Izdelovali so ga iz dreves po imenu INDIGOVEC. Razmnoževali so jih tako, da so na papir, preko lista indige napisali vprašanja in jih nato dali v stroj, katerega so vrteli in razmnoževali teste. Imeli so tudi ustne preizkuse, ki so bili nenapovedani. Tovariš je postavil tri vprašanja in si imel 15 minut časa, da na vsa vprašanja odgovoriš. V šoli je bilo zelo strogo. Takrat so imeli brezplačne krožke, hodili so na več izletov kot zdaj. Imeli so tudi več naravoslovnih ter športnih dni. Devetletko so uvedli 2011. Eno najpomembnejših lastnosti šole nekoč je to, da so se tovariši za učenca bolj potrudili. ANGLIJA V Londonu, začneš osnovno šolo obiskovati pri petih letih in jo končaš z enajstimi oz. dvanajstimi leti. Učenci v tamkajšnjih krajih nosijo uniforme. V Londonu šolo začnejo ob 8.40 zjutraj. Odmori so dolgi 5 minut. Na dan imajo samo 5 učnih ur, zato šolo končajo ob pol treh popoldan. Za malico imaš 20 minut časa, kosilo pa traja od 40-45 minut. Tam imaš sedem razredov, torej do 11 leta. V šoli so oblečeni v šolske uniforme. Isti razpored je tudi v Urugvaju. AMERIKA/CALIFORNIA Šolo tam obiskuješ samo 5 let. V New Jersey-u pa šolo obiskuješ kar 12 let. V nekaterih kraji tam imaš tudi ločene šole in sicer na šole za NORMALNE in PAMETNEJŠE ljudi. AFRIKA V Ameriki imaš dve osnovni šoli. Prva vključuje 7 razredov, druga pa 6 razredov. Obiskovati moraš obe in sicer iz prve preideš v drugo. NEMČIJA V Nemčiji imaš 13 razredov. Šolo začneš ob 8 zjutraj in jo končaš ob 4.15 popoldne. Za malico imaš 20 minut, za kosilo pa kar 1 uro. Odmori so dolgi 5 minut. Šestošolec

DAN V LJUBLJANI Pred približno dvema tednoma, v sredo 24.9., smo imeli 8. razredi tehnični dan v Bistri in Ljubljani. V šoli smo se zbrali ob 6.20 pri avtobusni postaji. Ob 6.30 je prišel avtobus in ko smo se usedli in odložili svoje stvari, se je odpeljal. Po poti do Bistre smo se imeli zelo lepo, kajti lahko smo opazovali živali, ki so se pasle, sonce, ki je vzhajalo, torej lahko smo uživali ob ogledu narave. Čez nekaj časa smo se ustavili na bencinski črpalki, kjer smo šli na stranišče in pojedli malico. Zunaj je bilo dokaj mrzlo, zato smo se spet usedli v avtobus in nadaljevali z vožnjo. Približno ob deseti uri smo prispeli v Tehnični muzej Slovenije, kjer smo se najprej razdelili v dve skupini. Prva skupina, ki so jo sestavljali učenci 8. b, se je odpravila proti delu muzeja, kjer so bili Teslovi poskusi. Tam so nas seznanili z življenjem Nikole Tesle, ki je bilo zelo pestro, pokazali pa so nam tudi njegove izume. Še posebej nas je navdušil Teslov transformator in izmenični električni tok. Pri prikazu teh dosežkov smo lahko tudi sodelovali. Primer je bila steklena krogla, na katero smo položili prst in se je žarek usmeril proti nam. Meni osebno so bili Teslovi poskusi najbolj všeč. Medtem se je druga skupina odpravila proti bolj ˝prevoznemu˝ delu. Spoznavali so namreč, kako se je avto razvijal od kočije do avtomobila, kot ga poznamo danes. Potem so si ogledali vlak in njegovo sestavo, kasneje pa Titova prevozna sredstva. Tukaj je najbolj znan Rolce Royce v črni barvi. Potem so si ogledali dele kolesa in tudi tramvaj, s katerim so se nekoč prevažali po Ljubljani. Po ogledu sta se skupini zamenjali. Ko smo vsi končali, smo se zbrali pred vhodom, se poslikali in odpeljali v Ljubljano z veliko novega znanja o legendarnem fiziku in o prevoznih sredstvih nekoč. Ker smo postali že malo lačni, smo se odpravili proti Mc Donaldsu, kjer smo si kupili kosilo po svoji izbiri. Ko smo spet dobili energijo, smo se z avtobusom odpravili proti živalskemu vrtu. Tudi tukaj smo se 8. a in 8. b razdelili v dve skupini. Skupina 8. b smo najprej imeli prost ogled. Lahko smo si ogledali vse živali, ki jih imajo. Videli smo slona, žirafe, leoparda, tigra, morskega leva, mačjo pando in še polno drugih živali, ki jih jaz osebno nisem še nikoli

videla. Ob štirih je imel morski lev predstavo, tako da je tam z zaposlenim delal trike. Na koncu smo vsi zaploskali. Potem smo se zamenjali. V drugem delu smo imeli predavanje o kačah in pajkih. Pri tem smo obnovili to, kar smo se učili prejšnjo leto pri naravoslovju. Ameriškega goža smo lahko tudi prijeli in večina nas ga je. Pri pajku smo bili bolj zadržani in prijeli so ga samo najpogumnejši. Ko sta obe skupini končali, smo se zahvalili zaposlenim, da so nam omogočili bližnje srečanje z eksotičnimi živalmi. Potem smo se vkrcali in čez približno tri in pol ure smo bili doma. Tehnični dan smo preživeli zelo lepo in upam, da bomo spet doživeli kaj podobnega. Katerina Trpkovska, 8. b ŠOLA PRAZNUJE Šola praznuje svoj rojstni dan, vsi se veselimo, ker ima ABRAHAMA. Učencem se v telovadnico mudi, prireditev se bo začela 1, 2, 3. Nuša Gomboc, 4. a PESMICA ZA ŠOLO Kaj je šola? Šola ni šala. Šola je kar zanimiva. Prav tako kot lepa rima. Včasih težko pri knjigi sedimo. A smo veseli, ko lepo OCENO DOBIMO!!! !!!!!!!!!! David in Gal, 4. a

PROSTI ČAS Doma imam prosti čas vsako sredo. Potem nimam verouka, glasbene šole in košarke. V tem prostem času naredim domačo nalogo in kaj pospravim. Ko to vse uredim, se uležem na sedežno in gledam televizijo. Ko se spočijem, grem malo ven. Ko sem zunaj se igram s psičkom Šnofijem in s psom Gromom. Pridem v hišo in na telefonu poslušam glasbo. Igram se tudi s svojim mlajšim bratom Filipom. Ko pride m ama domov, pa spečeva kolačke. No, to je moja dogodivščina doma, ko imam prosti čas. Komaj čakam na naslednji prosti čas in na naslednjo sredo Lana Vidovič, 5. b NAŠA ŠOLA, NAŠ DOM Marija Terezija, kraljica habsburških dežel, je pred 240 leti uzakonila obvezno šolstvo za vse otroke. Tako je osnovna šola ostala obvezna za nas še dandanes. Zaradi vedno večjega števila otrok v mestni občini Murska Sobota je bila 17. oktobra 1964 zgrajena tudi naša šola. Imenovala se je in še vedno se, OSNOVNA ŠOLA III MURSKA SOBOTA. V tej šoli je svoje znanje dopolnilo že več generacij. Nekateri posamezniki so se na šolo vrnili in znanje še danes predajajo naslednjim generacijam. Naša šola je razglašena za EKOŠOLO, prav ob petdesetletnici ustanovitve, pa je prav tako prejela naziv KULTURNA ŠOLA. To pa ne bi bila naša šola, če ji ne bi dodali še mi nekaj čara. Z odličnimi uspehi se vsako leto povzpnemo na sam vrh znanja. Tudi športnih dosežkov nam nikoli ne zmanjka. Za odlično vzdušje pa poskrbijo tudi naše vragolije, ki pozdravijo vsako žalost. Danes po 50 letih je ta šola naš drugi dom, v katerem se učimo. A ne le to, v naši šoli spoznavamo svet, vse okoli nas in vse kar imamo radi. V tej šoli spoznamo pomen prijateljstva, se prvič zaljubimo in to novico povemo tistim, ki jim zaupamo. Za ta prečudovit del odraščanja se lahko zahvalimo vsem delavcem na šoli, saj jo bomo, ko bomo odrasli, zelo pogrešali. Brina Podgajski Kampuš, 6. a

PROSTI ČAS Svoj prosti čas preživim zelo aktivno. Najrajši ga preživim s svojim bratom, bratrancem in prijatelji. Največkrat igramo nogomet, košarko ter ameriški nogomet. Ob deževnih dnevih smo v hiši. Takrat igramo razne družabne igre. Večkrat igramo tudi na playstation. Veliko prostega časa nimam, saj tudi treniram nogomet in imam obšolske dejavnosti. Zelo se veselim svojega prostega časa, saj lahko pozabim na svoje obveznosti. Timon Bagola, 5. a PRVE ŠOLSKE TORBE Ali veste kakšne so bile prve šolske torbe in kaj je bilo v njih? Vse torbe so bile rjave. Narejene so bile iz usnja. Zgoraj kakor pri naših novih torbah je bil ročaj, a tudi ta je bil iz usnja in rjave barve. Torba je bila zaprta samo iz dela usnj enega pasu. Tako so jo odpirali, kot usnjeni pas, ko si ga zapnemo ali odpnemo. Marsikateri mladi se vprašajo, kaj je bilo v njih. V njih so bile preproste stvari, to so lesena tabla, kreda in leseno ravnilo. Ko so nekateri mladi to poizvedeli so si mislili, kako lepo so se imeli njihovi dedki, babice, oče ali mama. Ampak takrat je bilo strožje kot dandanes, saj so si morali vsako besedo, ki so si jo napisali, dobro zapomniti in jo nato iz lesene table izbrisati. Mladi smo lahko veseli, da imamo zvezke!!!!!!!!!!!! Niko Gjergjek 7. b

PROSTI ČAS Prosti čas je zame najljubši del dneva, čisto vsak dan ne, ampak večino dni, ampak pogosto imam ta del dneva najrajši. Moj prosti čas je večinoma zelo poln obveznosti. Ampak, kadar sem v prostem času lenoba, sem lena kakor lenivec in nikoli takrat ne naredim tistih opravil, ki bi jih morala. Drugače imam zelo malo prostega časa zato, ker se učim, delam naloge, kakšna druga opravila, pomagam zunaj in veliko drugih stvari. Če zraven prištejem še šolske obveznosti po pouku in treninge, mi na dan ostane približno ena ura ali še manj časa, da izkoristim svoj prosti čas. Takrat grem h komu na obisk, v trgovino, gledam televizijo ali grem na računalnik kaj pogledat, včasih preberem kakšno knjigo, si pripravim šolske stvari za drugi dan. Ob vikendih imam malo več prostega časa, ampak nikoli preveč. Kadar sem pri starih starših, sem zelo zaposlena z opravili zunaj. Zato imam tako rada svoj prosti čas. Živa Rituper, 5. b PROSTI ČAS Povedala vam bom nekaj o mojem prostem času, kako ga preživljam in kaj počnem. Včasih, ko ima prosti čas rišem, berem in igram košarko. Prosti čas namenim stvarem, ki me zabavajo in me veselijo. Včasih pa prosti čas namenim igranju in učenju. Prav tako ga rada porabim za ustvarjanje ali za igranje s prijatelji. Posebej ga pa rada namenim športnim dejavnostim, kot sta košarka in tenis. Tu in tam pa ga izkoristim za igranje klavirja ali poslušanje glasbe. Prosti čas rada namenim veliko stvarem, ki jih imam rada. Zara Kovač, 5. a

PROSTI ČAS Sploh ne vem, če bi bila sproščena oseba, če ne bi imela prostega časa. Jaz občutim prosti čas tako: daje mi občutek, da se lahko sprostim in delam, kar mi srce poželi. A na žalost, vsi ne uporabljamo svojega prostega časa dobro. Tisti med prostim časom gledajo televizijo, se ukvarjajo z računalnikom ter kot večina visijo na socialnih omrežjih. Po mojem mnenju, bi moral čisto vsak imeti prosti čas. Tudi zdravniki, ki delajo noč in dan. Najbrž tudi policisti, ki morajo biti zelo pozorni na napake drugih in sebe. Med prostim časom lahko rišemo, se igramo, se družimo s prijatelji… V glavnem. Prosti čas je čas za sprostitev. Vsi uživamo, ko ga imamo. Nela Copot, 5. a PROSTI ČAS Kaj mi pomeni prosti čas? Malo sem razmislila in ugotovila, da meni pomeni zelo veliko. Jaz besedo prosti čas razumem kot ležati na travi, poslušati petje ptic, se greti na soncu in brati dobro knjigo. V prostem času rada tudi zidam iz lego kock, pletem zapestnico ali igram kakšno igro na računalniku. Ampak zakaj mi toliko pomeni? Zato, ker imam čas samo zase in za svojega zajčka ter delam lahko, kar me je volja. Takrat mi ni treba poslušati mame, ker je ni doma, ni se mi treba učiti ali delati naloge, ni mi treba ne pometati, ne pospravljati,... No, zato imam jaz dober razlog, da imam prosti čas zelo rada in mi pomeni veliko. Prosti čas jaz vedno, se mi zdi, dobro izrabim, ali ob dobri knjigi ali lego kockah. Vendar pa je problem, da nimam ravno veliko prostega časa, zaradi treningov, šole... Ampak ga vseeno vedno najdem. Staša Korpič, 5. a ŠOLA V AVSTRALIJI Konec januarja, ko je temperatura v Sydneyu še vztrajno nad 25°C in je koledarsko poletje, se tam začne novo šolsko leto. Otroci v šolskih uniformah čakajo na začetek pouka. Najbolj nestrpni so petletniki, ki prvič vstopajo v šolo. Namenjeno jim je veliko pozornosti. Z vsakim otrokom imajo pred začetkom šole individualni pogovor, da ovrednotijo njegovo znanje in morebitne posebnosti ter nato lažje spremljajo njegov razvoj in napredek.